Mijn kind wordt sedert 8 jan bij mij weggehouden kan iemand mij helpen?

Mijn vrouw gebruikt ons kind als wapen om mij te breken en mij geestelijk kapot te maken.
Heb door haar toedoen alles waar ik de laatste 25 jr voor gewerkt heb verloren en leef nu in een nachtmerrie. Ik mis haar ieder moment vd dag.
En de ouder relatie is inmiddels volledig kapot gemaakt
Zijn er mogelijkheden om onrecht per direct te beëindigen.?.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Nee, niet direct, je zal nog even vol moeten houden.
U kunt een beroep doen op een mediator of op een hulpverlenende instantie of een verzoek voor een omgangsregeling indienen bij de rechtbank. Neem hiervoor contact op met een Juridisch Loket bij u in de buurt. Daar kunnen ze u vertellen wat u kunt doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje van mij, mijn antwoord is weliswaar ietsjes anders, maar dit is ook een goed antwoord :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mediator zal in dit geval niet aan de orde zijn, ik verwacht dat beide ouders niet meer met elkaar in gesprek zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@crea, dat vermoed ik ook. Maar goed, je weet nooit, mocht een dialoog nog mogelijk zijn dan verdient dat uiteraard de voorkeur (zelf ging ik al uit in mijn antwoord dat dat misschien niet meer mogelijk is).
Vervelende situatie. Per direct een omgangsregeling krijgen lijkt me lastig. Wie jou misschien het beste kan helpen is waarschijnlijk een advocaat. Die kent immers alle juridische mogelijkheden en kan je het beste adviseren, bij een scheiding is het o.a. verplicht af te spreken wie er voor de kinderen zorgt enz. Dat moet nageleefd worden, je advocaat kan je daarbij het beste adviseren over hoe dat kan. Als er dialoog mogelijk is met je ex, kan je zoals crea voorstelt, misschien ook hulp inschakelen van een mediator, die kan als objectieve partij tussen jullie beide bemiddelen. Verder kan je wellicht voor jezelf mogelijk ook hulp bij een psycholoog, (een psycholoog is er niet alleen voor rare mensen, maar juist gewone mensen), maar om je te helpen om mentaal sterk door deze vervelende situatie, want aan je verhaal te lezen levert deze situatie je nogal veel stress op. Je kan dus enerzijds hulp zoeken bij om een omgangsregeling te krijgen, en anderszijds hulp voor jezelf aangezien deze scheiding veel met je doet. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, Hou er wel rekening mee dat dit een langdurige zaak kan gaan worden, daarom eerst advies vragen aan het juridisch loket, dat is gratis en als ze je daar niet gratis of voor weinig kosten, verder kunnen helpen, dan pas een advocaat inschakelen, let er wel op dat deze gespecialiseerd is in familierecht. Prima antwoord aaabc.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je voor compliment. Juridisch loket is inderdaad een goede eerste stap. Aan de details vermoedde ik dat deze stap al lang was gezet (want de vraagsteller suggereert dat de scheiding niet alleen emotioneel maar ook financieel hard heeft geraakt), dus ik vermoed dat er al een advocaat in het proces betrokken is geweest.
Mocht dat niet het geval zijn, dan inderdaad naar het juridisch loket (daarmee krijg je zelfs korting voor de toevoeging op een echte advocaat). Mijn eigen ervaringen daarmee zijn niet denderend (ook niet perse slecht, maar veel zaken zijn te complex voor hen, er werken vaak achter het loket ook geen juristen, maar paprlegals) maar goed je kan proberen er informatie in te winnen en je voordeel ermee doen. Een familierechtspecialisatie is overigens wel belangrijk/handig, die hebben doorgaans heel veel meer kennis dan een allround-advocaat (vaak kleine zelfstandigen die zowel straf-, bestuurs-, en privaatrecht tegelijk doen, wat specifieke kennis niet altijd ten goede komt....)
Antoni
9 jaar geleden
Advocaten zijn eenvoudig te vinden via www.advocatenorde.nl.